Kjøpsbetingelser

 

Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:

  • Du får melding om at varene er ankommet, og til hvilket utleveringssted.
  • Frakt på kr 69,- for ordrer som er mindre enn kr 1000,-
  • Du kan trygt og enkelt velge kortbetaling eller Klarna Faktura
  • Vi svarer raskt på mail, Facebook og telefon på dagtid
  • Hvis ikke annet er avtalt, forfaller fakturaen 14 dager etter at varene er sendt.
  • 20 dagers full returrett, link til angreretsskjema her:  laste ned og skrive ut skjemaet herfra;
  • Returfrakt betales av kunden
  • Hent pakken din innen fristen, så unngår du gebyr for uavhentet pakke på kr 300,-
  • Vi sender kun i Norge, untatt Svalbard.

Levering og leveringstid

Hvor lang er leveringstiden?

Rask levering er høyt prioritert hos oss!

Normal leveringstid er 1-4 virkedager. Bestiller du på mandag, skal du vanligvis kunne motta bestillingen din mellom tirsdag og torsdag samme uke. Sko har ca 10 dagers leveringstid.
Pass på at adressen din er riktig når du bestiller. Noen ganger sender vi  pakker til kunder,  men får bestillingen i retur grunnet ukjent adresse.

Betaling

Hva er betalingsalternativene hos Ametrine?

  • Betaling gjøres med enten bankkort, kreditkort eller med Klarna faktura eller konto. 
  • Når det gjelder kort blir beløpet reservert når du bekrefter bestillingen. I det vi pakker og gjennomfører ordren vil kortet bli belastet.
  • I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling med faktura. Når du velger å betale med faktura får du hjem dine varer før du betaler. Fakturaen forfaller etter 14 dager. Fakturaen får du tilsendt direkte til din epostadresse i det øyeblikket vi har ferdigbehandlet din ordre.
  • Merk! Ved bestilling mot faktura sendes fakturaen kun per e-post til e-postadressen du oppgir når du bestiller, det blir ikke sendt en faktura per brev. Om fakturaen ikke blir betalt innen forfallsdato blir det sendt ut en purring/inkassovarsel til din adresse per brev. Det er derfor veldig viktig at du oppgir riktig e-postadresse!
  • En enklere kredittsjekk vil bli gjort og i visse tilfeller innebærer dette en kredittopplysning. Ved for sen eller manglende innbetaling påløper purregebyr samt forsinkelsesrente. For å se fullstendige vilkår for Klarna delbetaling med faktura se linkene nedenfor:

 Mer informasjon finner du på Klarna sine nettsider.

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:

Man må være fylt 18 år for å handle.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.

Ved å oppgi dine opplysninger i kassen godkjenner du Klarnas vilkår. Ved å klikke på "Fullfør kjøp" godkjenner du Ametrines kjøpsbetingelser.

Uavhentet pakke

PostNord setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer utleveringssted. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. Du får  inntill 2 hentemeldinger.  Det et er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 300- for å dekke våre kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon PostNord, frakt og ekspedisjon av oss). 

Bytte og retur

Slik bytter og returnerer du

Hos Ametrine har du 20 dager angrerett!

RETUR - SLIK GJØR DU:

1. Du kan bytte og returnere varer hvis du ønsker det. Ta kontakt  med kundeservice for returfraktlapp. 

1. Fyll ut angrrerettsskjema, skriv hvilke varer du vil sende tilbake, eventuelt bytte.  laste ned og skrive ut skjemaet herfra;

2. Legg skjemaet sammen med det du skal returnere. Bruk gjerne posen du mottok fra oss eller en annen tett forpakning dersom du ønsker det.

Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen slettes fra faktura og du vil få tilsendt ny. Har du betalt med kort vil pengene tilbakeføres til kontoen du betalte fra. Tilbakebetalingen skjer innen 7-14 virkedager.

Reklamasjon/feil

Vi skal hjelpe deg så godt vi kan! Ta alltid kontakt med kundeservice før du returnerer en reklamasjonsvare. Da kan vi hjelpe deg med returkostnader.

Reklamasjon

Hvis du ønsker å reklamere på en vare du har kjøpt fra oss, ber vi der om å ta et bilde av feilen og skrive en liten tekst om hva som er galt. Dette kan sendes til kundesevice@ametrine.no så skal vi hjelpe deg

Feil ved forsendelsen

Hvis vi har pakket feil vare eller du mangler noe i din pakke, så beklager vi på det sterkeste. Ta kontakt med vår kundeservice, og vi lover at vi skal ordnet opp så raskt vi kan.

Vilkår for bytte og retur

·       Sørg for å returnere varene dine i samme stand som du mottok dem, det vil si i originalemballasjen med alle merkelapper på.

·       Husk at du må ikke skrive eller teipe direkte på varene.

Ofte stilte spørsmål

Kan jeg endte eller avbetille ordre?

Endring av bestilling?

Så lenge bestillingen din ikke har blitt pakket og sendt, har vi mulighet til å endre eller å kansellere din ordre.

Dersom den allerede har blitt sendt, har du naturligvis mulighet til å returnere bestillingen om du ønsker det.

Er det toll på varene?

Ametrine er en norsk nettbutikk som holder til på Orkanger.

Det er selvfølgelig ingen toll på våre bestillinger, så lenge det er til en norsk adresse! :-)

Kontakt oss

Vi gjør alt vi kan for å yte best mulig kundeservice, og derfor har vi flere mulige måter å kontakte oss på

Telefon:

Vårt telefonnummer er 72 48 16 67

Vi har telefontid Mandag - Fredag 08.00 - 16.00

E-post:

Send e-post til kundeservice@ametrine.no

Returadresse:

Ametrine as

Postadresse:

Postboks 333 7301 Orkanger

Leveringsadresse:

Orkdalsveien 88, 7300 Orkanger

Vi har sokker med kvalitet fra a til tå.